EDUCACIÓN

O Eixo Atlántico celebra o seu V Seminario de Intercambio de Experiencias no Ámbito da Educación en Sarria

15/06/2022 No Seminario, que contou cun importante número de participantes de Galicia e Portugal, presentáronse proxectos sobre educación patrimonial, cidadanía, saúde mental ou competencias socioemocionais. O concelleiro de Educación, Rubén Prol, e a directora do Departamento de Educación, Beatriz Morales, compartiron as diferentes iniciativas levadas a cabo polo Concello de Santiago en materia de educación patrimonial e cidadanía.

Oito cidades presentaron as súas experiencias en diferentes ámbitos da educación, nesta ocasión centradas na educación patrimonial, a cidadanía, e na promoción da saúde mental e as competencias socioemocionales. O V Seminario de Educación do Eixo Atlántico celebrouse no Salón de Plenos do Concello de Sarria.

Adelina Pinto, presidenta do Grupo Temático de Educación e Cultura, Xoán Vázquez Mao, secretario xeral do Eixo Atlántico, e Claudio Garrido, alcalde de Sarria, recibiron aos asistentes. A xornada finalizou coa visita guiada ao Mosteiro da Madalena, en Sarria, e ao Mosteiro de Samos, no Camiño de Santiago.

Adelina Pinto inaugurou a xornada destacando a importancia de "compartir as experiencias, as cousas boas e as non tan boas". Ademais, asegurou que o Eixo Atlántico "ten a capacidade de unirnos ao redor da educación". Pola súa banda, o alcalde de Sarria, Claudio Garrido, defendeu a educación pública mentres que o Secretario Xeral criticou o ascenso dos populismos e asegurou que "deixa entrever o fracaso do modelo educativo. O modelo non fomenta a capacidade crítica".

En materia de educación patrimonial e cidadanía, moderou o faladoiro Rubel Prol, concelleiro de Educación de Santiago, no que tamén interviu Beatriz Varela, técnica de Educación do mesmo Concello, presentando "Vivir nas cidades históricas", un relatorio no que se recalcou a importancia de que os colexios colaboren con outras entidades da cidade para que os nenos e nenas aprendan sobre patrimonio histórico, cultural e natural. O Concello de Santiago, a través de distintos departamentos municipais, da rede museística, así como dun bo número de entidades e empresas, conta con diferentes recursos didácticos que convirten a cidade nunha aula.

Algúns destes programas son "Vivir en Santiago", co que se poñen ao dispor dos colexios os recursos da cidade, "Aula de Patrimonio", para coñecer as Cidades Patrimonio da Humanidade en España ou " Coñecer as cidades do Eixo Atlántico", que organiza intercambios escolares.

Na temática de saúde mental, 3 cidades presentaron as súas boas prácticas coa moderación de Ana González Abelleira, Deputada de Lugo da área de Formación, Ensino, e Economía do Coñecemento.

Luísa Feijoo, concelleira de Benestar Social e de Promoción á Saúde do Concello de Ames, expuxo o seu programa "Regulación Emocional". Tras observar as consecuencias que a pandemia provocou nos mozos de Secundaria, o Concello de Ames organizou 4 sesións de mindfulness dirixidas ao alumnado, familias e profesorado co obxectivo de desenvolver unha maior competencia emocional.

Olegario Sampedro, presidente do Instituto de Mediación Educativa de Ribeira, falou sobre a entidade. O IMER é unha asociación socioeducativa sen ánimo de lucro formada en 2011 polo profesorado de Secundaria. Os seus obxectivos son fomentar a mediación e o coñecemento como instrumento adecuado na xestión e resolución de conflitos no ámbito educativo e propiciar a Cultura de Paz e os Dereitos Humanos como marco adecuado de convivencia.

Marlene Sousa, do ProChild CoLAB de Guimarães, presentou "Coaction e a saúde mental dás crianças", un proxecto comunitario de investigación-acción, co obxectivo de promover o benestar, a saúde mental e a resiliencia dos nenos, entre 3 e 10 anos, durante e despois da pandemia da Covid-19, a través dunha acción colaborativa entre o ProChild CoLAB, o Concello de Guimarães, o CIPsi e a APsi- UMinho.

A través deste proxecto, ponse a disposición un rastrexo en liña de problemas de saúde mental para preto de 6.000 nenos entre 3 e 10 anos de idade da rede escolar pública do Municipio de Guimarães, sendo ofrecida avaliación psicolóxica profundada e intervención psicolóxica empíricamente fundamentada, individualizada e gratuíta aos que presenten problemas de saúde mental e ás respectivas familias.

Isabel Teixeira, técnica superior de Educación de Vila Real, pechou a temática de educación patrimonial e cidadanía coa iniciativa " Assembleia Municipal Infantil". O seu obxectivo é incentivar o interese, desde os primeiros anos, polos deberes e dereitos como cidadán, así como desenvolver capacidades de intervención e argumentación.

Por último, tratouse sobre a promoción das competencias socioemocionales. Esta parte do seminario foi moderada por Adelina Pinto, vereadora de Educación de Guimarães.

Mara Alves, técnica do Municipio de Santa Maria dá Feira expuxo o proxecto "Ou crescer do ler e ser". O traballo foi creado durante o curso 2016/2017 coa intención de que colexios e familias creen oportunidades para promover o desenvolvemento cognitivo dos nenos, pero que garantan tamén a súa formación interpersoal. Deste xeito, a intención é alcanzar obxectivos académicos, sociais e emocionais nas diferentes fases do ciclo vital a través de prácticas como a alfabetización emerxente e as cualificacións socioemocionales na educación pre-escolar.

Lúcia Ramalho, psicóloga no departamento de Educación de Valongo, e Andreia Espain, presidenta da Asociación Mente de Principiante, presentaron "Calmamente - aprendendo a aprender-se", un proxecto que culminará co lanzamento dun Ebook (editado pola Happy Zone Edicións), onde son compartidos varios testemuños de nenos de 8 e os 11 anos. sobre as emocións e sentimentos.

Por último, Iria Rajal, profesora de Música en dous Centros de Ensino Especial no Concello de Coruña, falou da iniciativa de "Musicoterapia e Pedagoxía Musical para escolas con Necesidades Especiais". A experta explicou que a musicoterapia é unha profesión de ámbito sociosanitario na que se utiliza a música e os seus elementos, (o son, o ritmo, a melodía e a harmonía). O obxectivo é sempre terapéutico. Normalmente, o seu traballo vai dirixido a nenos e adolescentes con casos de TEA (autismo), Down, Asperxer, X-Fráxil, hiperactividade, parálise cerebral, cegueiras...

Compartir: